sábado, 31 de agosto de 2019

30 maneres d'introduir tecnologia a l’aula

Els principals objectius de la introducció de tecnologia a l’aula (TICS) són la creació de l'alumnat competent a nivel digital i la gran varietat de aplicacions disponibles per la utilització en el procés d'ensenyament - aprenentatge.
A continuació, pots accedir a un llistat de 30 per a fer-ne un tast, tot i tenint en compte que n’existeixen moltes més.

  1. Presentacions (5 tipus), per fomentar el diàleg i la interacció de l’alumnat.
  2. Gamificació amb Minecraft. Hi ha escoles que utilitzen aquest joc popular a l’aula amb resultats sorprenents.
  3. Creació d’un blog per part de l'alumnat amb l’objectiu que siga una finestra al món per compartir i col·laborar.
  4. Creació de Mapes conceptuals de manera col·laborativa o individual per la síntesi d’un tema o al principi d’aquest.
  5. Taulers de notes. Molt útil per repassar conceptes, així com elaboració de glossaris.
  6. Simuladors tant d’experiments digitals com de situacions. Exemple: Nasa.
  7. Google Earth, eina per la investigació i recerca molt interessant. 
  8. Xarxes socials. Reviseu l’experiència  23F en Twitter, com a exemple.
  9. YouTube, tant per l’ensenyament com per la preparació de l’aprenentatge invertit.
  10. Creació de còmics per qualsevol especialitat i per fomentar la creativitat.
  11. Creació de formularis i tests per a innovar en l’avaluació.
  12. Redactar apunts conjuntament per un grup d’alumnes per tal de promoure la col·laboració.
  13. Planificació de treballs per fomentar la responsabilitat i l’organització a curt i llarg termini.
  14. Lectura digital, per fomentar la lectura.
  15. Seleccionar i analitzar articles amb Evernote, tant per alumnes com per professors.
  16. Debats digitals per aprendre a col·laborar digitalment.
  17. El bon ús d’un buscador és fonamental per trobar eficaçment allò que es busca.
  18. Imatges, infografies. Hi ha moltes aplicacions en aquest sentit però Canva és la més senzilla per començar.
  19. Núvols de paraules.Wordle permet la utilització d’un text per la creació dels núvols i així donar protagonisme a l’alumnat per crear.
  20. Anàlisi de dades. La utilització de fulls de càlcul que permeten desenvolupar en els nostres alumnes competències digitals importants del moment actual.
  21. Conferències in streaming amb Periscope que fan accesible a l’alumnat la informació novedosa i interessant.
  22. Encreuats i unes altres formes d’avaluació. Hi ha moltes aplicacions que permeten l’avaluació de manera lúdica i versàtil.
  23. Creació de videojocs per l’ensenyament de programació.
  24. Grans curs, realitzats de manera similar als MOOCs però per a Secundària és un repte accessible.
  25. Vincular per profunditzar en el coneixement.
  26. Banc d’imatges en Pinterest i així fomentar la creativitat i curiositat.
  27. Creació de ràdio. Podcast en el aula és un exemple d’activitat per comunicar fora de la comunitat educativa.
  28. Realitat augmentada. CódigosQR i LearnAR son molt interessants per la creació d’entorns virtuals i reals combinats.
  29. Línia de temps, per totes les especialitats.
  30. Listes de tasques, per la gestió del temps.


Font:http://entreparentesis.org/30-modos-introducir-tecnologia-aula/

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.