A continuació, pots accedir a un llistat de 30 per a fer-ne un tast, tot i tenint en compte que n’existeixen moltes més.
- Presentacions (5 tipus), per fomentar el diàleg i la interacció de l’alumnat.
- Gamificació amb Minecraft. Hi ha escoles que utilitzen aquest joc popular a l’aula amb resultats sorprenents.
- Creació d’un blog per part de l'alumnat amb l’objectiu que siga una finestra al món per compartir i col·laborar.
- Creació de Mapes conceptuals de manera col·laborativa o individual per la síntesi d’un tema o al principi d’aquest.
- Taulers de notes. Molt útil per repassar conceptes, així com elaboració de glossaris.
- Simuladors tant d’experiments digitals com de situacions. Exemple: Nasa.
- Google Earth, eina per la investigació i recerca molt interessant.
- Xarxes socials. Reviseu l’experiència 23F en Twitter, com a exemple.
- YouTube, tant per l’ensenyament com per la preparació de l’aprenentatge invertit.
- Creació de còmics per qualsevol especialitat i per fomentar la creativitat.
- Creació de formularis i tests per a innovar en l’avaluació.
- Redactar apunts conjuntament per un grup d’alumnes per tal de promoure la col·laboració.
- Planificació de treballs per fomentar la responsabilitat i l’organització a curt i llarg termini.
- Lectura digital, per fomentar la lectura.
- Seleccionar i analitzar articles amb Evernote, tant per alumnes com per professors.
- Debats digitals per aprendre a col·laborar digitalment.
- El bon ús d’un buscador és fonamental per trobar eficaçment allò que es busca.
- Imatges, infografies. Hi ha moltes aplicacions en aquest sentit però Canva és la més senzilla per començar.
- Núvols de paraules.Wordle permet la utilització d’un text per la creació dels núvols i així donar protagonisme a l’alumnat per crear.
- Anàlisi de dades. La utilització de fulls de càlcul que permeten desenvolupar en els nostres alumnes competències digitals importants del moment actual.
- Conferències in streaming amb Periscope que fan accesible a l’alumnat la informació novedosa i interessant.
- Encreuats i unes altres formes d’avaluació. Hi ha moltes aplicacions que permeten l’avaluació de manera lúdica i versàtil.
- Creació de videojocs per l’ensenyament de programació.
- Grans curs, realitzats de manera similar als MOOCs però per a Secundària és un repte accessible.
- Vincular per profunditzar en el coneixement.
- Banc d’imatges en Pinterest i així fomentar la creativitat i curiositat.
- Creació de ràdio. Podcast en el aula és un exemple d’activitat per comunicar fora de la comunitat educativa.
- Realitat augmentada. CódigosQR i LearnAR son molt interessants per la creació d’entorns virtuals i reals combinats.
- Línia de temps, per totes les especialitats.
- Listes de tasques, per la gestió del temps.
Font:http://entreparentesis.org/30-modos-introducir-tecnologia-aula/
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.